İngilizceyi Konuşabilmek İçin En İyi Uygulama



Merhabalar Arkadaşlar,
Bir çoğumuzun dil öğrenirken çok farklı zorluklarla karşılaştığı olmuştur. Çoğu zaman: “Anlıyorum da konuşamıyorum” demekten de öteye geçememişizdir. 
Ama dediğiniz doğru anlamak konuşmaktan önce oluyor. Birçok kelimeyi ezberliyoruz, yabancı dil sınavlarından yüksek puanlar alıyoruz, yabancı dili akademik olarak çalışmalarımızda kullanıyoruz ama bir turist: “How can I go Sultan Ahmet?” dediğinde diyecek hiçbir şey bulamıyoruz ama içimizde ne tufanlar kopuyor anlatılmaz. Pratik yapmak da öyle kolay değil, nereden bulacaksın yabancı birini de konuşacaksın. Ohooo! Ne yapacağız o zaman? Paranız varsa o dilin konuşulduğu ülkeye gideceksiniz ya da… Neyse işi uzatmadan konunun can alıcı yerine geleyim. Geçenlerde keşfettiğim bir uygulama var: VOSCREEN. Bu uygulamanın aynı zamanda web sitesi de mevcut. Bunun farkı ne? Nasıl yabancı dil konuşacağız? Gibi soruların cevabını ben bu uygulamada buldum. Sizin için uygun mu, bana faydalı olduğu kadar size olur mu? Açıkçası onu denedikten sonra siz karar vereceksiniz. Uygulamanın esprisi şu: Filmlerden, dizilerden, animasyonlardan, belgesellerden çok kısa kesitler alarak o kesitlerde ne konuşulduğunu size soruyor. Sanki bilgi yarışması gibi, bir doğru bir yanlış cevap var. Siz videoyu hem izliyor hem de dinliyorsunuz ve sonra cevap verip diğer videoya geçiyorsunuz. Buradaki can alıcı nokta Cem Yılmaz’ın dediği gibi: “neither nor’lar Shall I’lar Shall not’lar” yok bildiğiniz günlük kullanılan, sokaktaki yabancı dil var. “Hey maaan how is it going” tarzında bir şeyler işte. Bildiğiniz, özlemle konuşmayı beklediğiniz, yapacağım ulan bu sefer dediğiniz o yabancı dil var ya, işte tam da o bu uygulamada. Ben faydasını görüyorum açıkçası sizin de göreceğinizi düşünüyorum. Deneyin hiçbir şey kaybetmezsiniz, zaten şimdiye kadar birçok şeyi denemişinizdir yabancı dil için. Diğer bir önemli husus bu videoları her yerde izleyebilirsiniz. Sonuçta yaşantıya yansımayan hiçbir şey kalıcı olmuyor. Biraz emek harcamadan da iş olmuyor. Siz bu uygulamaya bir de Zinciri Kırma challenge yaparsanız yaşadınız. See you.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sitedeki tüm konular kaynak gösterildiği takdirde paylaşılabilir. Blogger tarafından desteklenmektedir.