Ne İçin Yaşıyorum Hiç Sordun mu Kendine


Aslında bu konuyu dallanıp budaklandırarak ifade etmek istemiyorum. Bu yazının sadece, şöyle bir durup kendine gelmen için es niteliğinde olmasını istiyorum. Yaşamdaki amacın nedir? Ne için yaşıyorsun?

Bir çocuk bilgisayar oyunu oynarken hedefi o oyunu başarılı olarak tamamlamaktır. Oyundaki amacı oyunun sonuna ulaşmak ve oynarken ki süreçte zevk almaktır. Öyle ki oyun bittiği zaman bir başka oyuna geçecektir. Ya HAYAT? Tek bir seferlik olacak olan bu hayatta sadece zevk almak için mi yaşamalı insan? Hiçbir hedefi olmadan kendisine biçilen bir ömürde nefes almak, koşturmak, entrika yapmak, sevmek, nefret etmek, üzülmek veya sevinmek için mi yaşar? Bu kadar basit mi bu yaşam? Amacım seni bir karamsarlığa sürüklemek değil bilakis kendini sorgulamanı sağlamak. Her gün işe, okula vs. git gel. Ne için? Sadece yaşamını idame ettirmen için mi? Lütfen bu soruyu cevap ara.

          Yüz yıllar boyunca insanlar doğup öldüler ve bu sirkülasyon devam edip gidecek. Belki West World gibi dünya da ikinci bir hayatı da olsa insanın kendisine en yakın bir kopyası olacak bu. Hayatta bir anlamı olmalı yaptıklarının. İnsanlığa faydalı bir şeyler yapmalısın. Bu durum bencilliğinin önüne geçen bir davranış olacaktır. Hayattan kendini soyutlayıp, mesela bir dağ evi yapıp: “oh ne rahatım, huzur burada, istediğimi yapıyorum/yapıyoruz” demek kaçmaktır gerçeklerden birazda.

Lütfen son cümleyi oku ve kendine sor. Hayatımın semeresine koymak için hayırla anılacak ne yaptım? Arayış içinde ol ki bulasın. Sevgiyle.


"Semere-i hayat hayırla yâd edilmektir."

 İbnülemin Mahmut Kemal İnal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sitedeki tüm konular kaynak gösterildiği takdirde paylaşılabilir. Blogger tarafından desteklenmektedir.