İstiklal Caddesinde Etkileyici Bir Durak “ARTER”


İstiklal Caddesinde bir sanat galerisi “ARTER”. Bu galeriyi keşfim şöyle olmuştu. Bir akşam İstiklal’de dolaşırken boydan boya camlarla kaplı bir binanın içinden sönüp-şişen bir şeyler olduğunu fark ettim. Nedir bu şişen şey diyerek beklemeye başladım. Şişti, şişti,  vee kocaman bir tank oluverdi. Bu da neyin nesi demeden bir de baktım ki burası bir sanat galerisiymiş. Bu sayede İstiklal’de bulunduğumda uğranılacak yerler arasında ARTER yerini almış oldu. 

ARTER’i kısaca ifade edecek olursak; Bir Vehbi Koç Vakfı projesi olan "ARTER, - Sanat İçin Alan", sanatsal üretimi desteklemeyi ve sunum imkânlarına katkıda bulunmayı amaçlayan bir sergileme alanı olarak kurgulandı. ARTER'in amaçlarının başında; yeni üretimlere destek vermek ve bu üretimleri sergilemek, sanatçılara ve yapıtlarına görünürlük kazandıracak yeni bir platform oluşturmak geliyor. ARTER'in programında, yeni üretimlere odaklanan sergi projelerinin yanısıra, VKV Çağdaş Sanat Koleksiyonu'ndan, özel koleksiyon ve arşivlerden oluşturulacak sergilere ve uluslararası kurumlarla birlikte düzenlenecek ortak yapımlara da yer verilecek. ARTER, sanatçılara kaynak, sergileme, tanıtım ve yayınlar anlamında sürdürülebilir bir üretim altyapısı sunmayı hedefliyor. 

Geçenlerde yine yolum İstiklal’e düşmüş ve ben soluğu yine Arter’in önünde almıştım. Bakalım bu seferki sergide neler vardı. Farklı renklerde onlarca şapkanın olduğu“İkinci Sergi” mevcuttu. Hemen içeri girdim ve fotoğraflar çekmeye başladım. Bu eserin sahibi kimdir diye düşünürken, şapka koleksiyonun sahibi Ayşe Erkmen, ve eserinin adının: "J, K & H", olduğunu elimdeki broşürlerden öğreniverdim. Aynı zamanda sergide kapalı yapıt olarak: “Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Fikirler ve Sanat Eserleri Kanunu, Benjamin’i konumlandırmak: Dijital Çağda Sanat Yapıtı” mevcuttu. 


Sergilenen şapkaları şayet çok beğendiyseniz satında alabiliyorsunuz. Bir şapkanın fiyatı 800tl idi. Sanat olunca şapkanın değeri de tabi ki yükseliyor; çünkü sergilenenler sıradan bir şapkanın ötesinde oluyor.

İkinci Sergi farklı bir deneyim oldu o gün için. Bakalım ARTER önümüzdeki günlerde hangi sanat eserlerine ev sahipliği yapacak. Merakla bekliyorum doğrusu :)) Sergi 28 Kasım 2010 ile 27 Şubat 2011 tarihleri arasında ziyaret edilebilir. Girişlerin ücretsiz olduğu sergi, Salı-Perşembe 11.00-19.00, Cuma-Pazar ise 12.00-20.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir. Aman pazartesi gitmeyin çünkü kapalı :))

Rutin bir hayattan kurtulmak adına farklılıkları yaşatmak önemli olacaktır.

Sanatı seven birisi…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sitedeki tüm konular kaynak gösterildiği takdirde paylaşılabilir. Blogger tarafından desteklenmektedir.